Perussuomalaisten valtuustoaloite 17.4.2023

Perussuomalaiset jätti valtuustoaloitteen kunnanvaltuuston kokouksessa 17.4.

Valtuustoaloite

Raskaan liikenteen parkkialue Sauvoon

Sauvossa asuu paljon raskaan liikenteen kuljettajia, jotka joutuvat käyttämään iltaisin ja viikonloppuisin parkkialueina kauppojen ja muiden yritysten piha-alueita. Samoin alueelle tavaraa toimittavat, kuten rakennustarvikkeiden- ja polttoaineiden jakeluautot, joutuvat usein siirtämään kuormiaan perävaunusta autoon ja tätä toimintaa on usein havaittavissa esimerkiksi koulun parkkipaikoilla tai bussipysäkeillä.

Sauvossa olisi edellä mainittujen syiden takia tarvetta raskaan liikenteen parkkialueelle.

Sauvossa on lisäksi suunnitteilla kaksi isoa rakennushanketta (Sauvon kiertoliittymä ja Lautkankareen kevyen liikenteen väylä) ja pysäköintialue palvelisi näidenkin hankkeiden työmaa-ajan urakoitsijoiden varasto-, materiaali- ja käsittelyalueena. Kohteiden valmistuttua alue jäisi raskaan liikenteen parkkikentäksi.

Tontilta kuorittavaa multaa voisi hyödyntää esimerkiksi pyörätieluiskien maisemoinnissa ja Kavalonmäen louhintaurakasta tulevalla louhekivellä saataisiin kantava kerros tontille.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää, että Timperin alueelta yksi, tai kaksi vierekkäistä tonttia osoitetaan raskaan liikenteen pysäköintialueeksi.

Sauvossa 17.4.2023

Perussuomalaisten valtuustoryhmä